سه شنبه 1 آبان  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ اقامتگاه بومگردی چیست؟

⚡ اقامتگاه بومگردی چیست؟

⚡ اقامتگاه بومگردی چیست؟


نویسنده: ایران بوم گردی
27 شهریور 1403

  • اقامتگاه بوم گردی چیست؟

اقامتگاه بوم گردی یکی از واحد های تاسیسات گردشگری است که علاوه بر دارا بودن اقامت دارای جاذبه میراث فرهنگی می باشد.این جاذبه به فرهنگ گذشته نظیر معماری، آداب و رسوم، تجهیزات، تاسیسات و خورد و خوراک بر می گردد.
اقامتگاه بوم گردی یا اکولوژ به عنوان برند جدید گردشگری می باشد که با توجه با تعاریف صورت گرفته انتظار از اقامتگاه بوم گردی فراتر از هتل، ویلا یا سوئیت می باشد.اقامتگاه بوم گردی نه فقط محلی برای اسکان شبانه بلکه پایگاهی برای آشنایی با فرهنگ های غنی محلی و احترام به طبیعت می باشد. اقامتگاه بوم گردی معمولا خانه های روستایی هستند که برای اسکان گردشگران با همان ساختار معماری دیرینه، از نو بنا شده یا بازسازی و مرمت شدند تا بتوانند هر چه بهتر ارزش های سنتی و بومی منطقه خود را به نمایش بگذارند.

حیاط (1002021)

نمای ساختمان  بوم گردی خان نشین

 

اقامتگاه های بوم گردی ایران در مناطق روستایی، مناطق بکر طبیعی و اماکن تاریخی بنا شده اند که تنها جنبه اقامتی ندارند بلکه خودشان نیز به عنوان جاذبه گردشگری به حساب می آیند. میزبانان در اقامتگاه بوم گردی معمولا از اهالی همان منطقه می باشند و همین امر مزیتی هست تا میهمانان بتوانند از نزدیک با عقاید، منش، آداب و رسوم زندگی روستایی آشنا شوند.

محوطه (707058)

نمای ساختمان بوم گردی ماه سلطان

مسافران در اقامتگاه بوم گردی با غذاهای لذیذ محلی پذیرایی می شوند که از مواد اولیه ارگانیک و دستان هنرمند زنان روستایی برای طبخ آن بهره گرفته می شود. در این خانه های روستایی سعی می شود با مدیریت پسماند و صرفه جویی در مصرف آب کمترین آسیب به محیط زیست وارد آید و به همین خاطر است که علاقه مندان به محیط زیست این اقامتگاه ها را، اقامتگاه های دوستدار طبیعت می نامند.

غذای اقامتگاه (109009)

غذای محلی در بوم گردی

 

  • چرا باید از بوم گردی در ایران حمایت کرد؟


با توجه به پیشرفت زیر ساخت ها در صنایع حمل و نقل و فناوری اطلاعات، حتی دورترین بکرترین نقاط روی زمین نیز در دید و دسترس علاقمندان به سفر و توریسم قرار گرفته و در حال حاظر، صنعت توریسم با رشد 3 درصدی یکی از بزرگترین صنایع پول ساز در دنیا محسوب می شود و شگفت انگیز اینکه شاخه طبیعت گردی یا بوم گردی نیز با رشد 24 درصدی، توانسته توجه علاقمندان به سفر را به خود جلب کند.
 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی اقامتگاه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ